Oslo on bike - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu Oslo on bike - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

Oslo on bike

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

23 Juli 2016 | Noorwegen, Oslo

Vanochtend zaten we om 09:00 aan het ontbijt. Het ontbijtbuffet was zo uitgebreid dat we eerst niet goed wisten wat we moesten kiezen! Dat wordt nog afkicken als we vanaf maandag gaan kamperen!

Vandaag hebben we Oslo leren kennen op de fiets. Eerst gingen we naar het Opera house, een enorm gebouw waar je ook bovenop kunt lopen en een mooi uitzicht hebt. De heenweg hiernaartoe was super want het was alleen bergafwaarts dus we hoefden weinig te doen op de fiets!

Daarna zijn we naar het Munch Museum gegaan, een museum over de kunst van Edvard Munch en Jasper John. Een leuk en klein museum. Er werd van te voren ontzettend streng gecontroleerd, we moesten door een detectiepoort en onze tassen werden gecontroleerd. Ik moest zelfs mijn selfiestick inleveren.... Wel lullig, ik had graag een mooie selfie met mister Munch himself gemaakt maar helaas.

Daarna zijn we richting de stad gegaan. Daar hebben we geluncht en gewinkeld. Er waren wat overdekte winkelcentra en ook winkelstraten buiten. Daarna zijn we richting de haven gegaan en kwamen we allemaal vissers op een rij tegen. Het was ook niet bijzonder om -soms nog half levende- vissen op de straat te zien. Na het vissersstukje zijn we in een park naast een oude burcht (Akershus) even gaan relaxen.

'S Avonds zijn we over de boulevard gelopen en gestrand bij een Italiaan. We kwamen er gelukkig net op tijd achter hoe bizar groot de pizza's waren zodat we konden beslissen om er 1 te delen. Als je dacht dat happy italy grote pizza's had, heb je deze nog niet gezien.. Het was wel heerlijk!

Daarna nog de terugweg.... Wij wisten natuurlijk al dat de heenweg alleen maar bergafwaarts was geweest.... Het was een aardig endje en we zijn wat gewicht aan zweetdruppels kwijtgeraakt maar het was wel heel leuk om door de stad heen te hebben gefietst!

En nu lekker even aan het relaxen op de hotelkamer, morgen weer een dag!

Groetjes uit Oslo!

• 23 Juli 2016 - 22:23

Karel Sla:

Ohoh wat een verhaal haha super hoor genieteeeeeen xxxx pa en alie

• 23 Juli 2016 - 22:47

Annick Peters:

Hahaha ja lekker veel om te lezen he, wel heel leuk om reacties te krijgen erop!! Genieten doen we zeker!!! Xxx

• 24 Juli 2016 - 18:57

Mia:

Leuk om te lezen.
    Ook al in Vigelandpark geweest in Oslo. Niet vergeten is prachtig.

• 24 Juli 2016 - 22:46

Annick:

Zijn we vandaag geweest!! Dus zie mijn volgende blog!!