Beelden, bergen en een fjord - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu Beelden, bergen en een fjord - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

Beelden, bergen en een fjord

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

24 Juli 2016 | Noorwegen, Oslo

Vandaag was het 27 graden! Heerlijk weer dus. We zijn vanochtend na een heerlijk ontbijtje begonnen bij het Vigelandpark. Dit is een park vol met beelden. Na lekker wat muziek en lezen in het zonnetje zijn we met de metro de berg opgegaan en uitgekomen bij Holmenkollen. Hier staat de enorme skischans die wordt gebruikt bij de Olympische Winterspelen! Het was erg indrukwekkend. Veel mensen waren hier ook aan het abseilen. Het uitzicht op de stad was prachtig. Ook hebben we een stuk gezien waar mensen aan het langlaufen waren. 's Avonds hebben we een boottocht gemaakt door de Oslofjord. Als avondeten kregen wij Noorse garnalen die we zelf moesten pellen. Heel grappig om te zien hoe een volle boot mensen allemaal garnalen aan het pellen zijn. Het was opvallend om te zien hoeveel huisjes en villa's er te vinden zijn op losse eilandjes en midden in de bergen. De mensen op de eilanden reizen dan via een veerpont naar de stad.

Morgenochtend gaan we naar het vliegveld om onze huurauto op te pikken. Vanuit daar vertrekken we uit Oslo en gaan we naar de Byglandsfjord, wat ongeveer 3uur rijden zal zijn. En dan gaat het avontuur nog meer beginnen, dan gaan we echt kamperen! Nu dus nog even lekker genieten van een zacht bedje.

Tot snel! Xxx