Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

Bergen

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

03 Augustus 2016 | Noorwegen, Bergen

Ik krijg veel vragen over het kamperen, hoe is dat nou? Wat een kleine tent, waar laat je je spullen? Zijn de campings goed? daar begin ik even mee! Het kamperen gaat prima. Het is inderdaad een klein en knus tentje en er past niet veel meer in dan twee slaapmatjes, een slaapzak en twee kussens maar het slapen opzich gaat prima! Het enige nadeel is de vele regen waardoor het gras soms nat is, wat vervelend is als je je tent uit stapt. We laten onze spullen vooral in de auto. We leven eigenlijk vanuit de auto. Ons eten en onze koffers passen er precies in en na even wennen weten we nu precies waar alles ligt en waar we alles terugleggen. Of het een zooi is? Het is een georganiseerde chaos.....alles ligt overal maar Jor en ik snappen het samen en vinden het geen probleem. Hoe de campings tot nu toe zijn? Het wisselt, sommige zijn uitgebreid, groot, druk maar sommige zijn ook klein, knus en rustig. Tot nu toe hebben we nog geen camping gehad die we echt vreselijk vonden gelukkig. Als het maar schoon is! Het kamperen op een camping kost niet veel, je betaalt gemiddeld 25euro samen per nacht dus dat valt reuze mee. Het is niet mega luxe maar we zijn ook niet veel op de camping te vinden dus wij vinden het allemaal prima!

Vanochtend zijn wij na een lekker ontbijtje bij de bakker naar Bergen gereden. De dag begon goed want ja hoor... Er was blauwe lucht te zien en een voorzichtig zonnetje!! (na Oslo vrijwel niet meer gezien dus wij blij....). We begonnen met het art musem KODE. Dit museum heeft vier gebouwen waar verschillende stromingen van schilderkunst te zien zijn. Van kunst uit 1400, vooral zelfportretten en realistische schilderingen van de natuur en het koningshuis tot moderne kunst en kunst van Picasso en Munch. Wij zijn zelf helemaal niet zo pro musea of pro schilderkunst maar het was wel erg leuk om het contrast te zien tussen oude en nieuwere stijlen.

Na het museum zijn we lekker de stad in gegaan. Het was heerlijk weer, 20graden met zon! We hebben even gezeten in een parkje, kwamen toen op een soort grote boulevard waar allerlei spelletjes te spelen waren en waar levende standbeelden stonden. Later op de dag zijn we in een soort treintje gegaan die naar de top van de Hardangerfjord gaat en waarbij je een prachtig uitzicht over Bergen hebt. Toen we weer beneden kwamen hebben we nog wat bij de haven gezeten en opnieuw vis gegeten!

Het was leuk om weer even in een grote stad te zijn. We konden lekker winkelen en het is toch weer even wat anders dan wat we hebben gehad! Morgen vertrekken we naar de Sognefjord, waar we vast en zeker weer veel mooie dingen zullen zien!

• 04 Augustus 2016 - 10:03

Clara:

Valt nog mee dat jullie de meeste spullen toch weer terug kunnen vinden in de auto (behalve die ene telefoonoplader dan even) , zo word je vanzelf iets georganiseerder(??)Groetjes aan Jordy ! mam