De camping zonder tenten - Reisverslag uit Vebenstad, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu De camping zonder tenten - Reisverslag uit Vebenstad, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

De camping zonder tenten

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

09 Augustus 2016 | Noorwegen, Vebenstad

Vannacht heeft het de hele nacht geregend en toen we opstonden regende het enorm en waaide het zo hard dat het opruimen van de tent en tentspullen een hele uitdaging was. Gelukkig was er in Alesund het een en ander binnen te doen. We begonnen bij een Aquarium met allerlei verschillende vissen, zeehonden en pinguins. Er was enorm veel te zien. Ook was er een duikshow waarbij een duiker de vissen ging voeren en wij via een groot aquarium mee konden genieten. De zeehondjes waren het leukst. Ze hadden een groot verblijf maar door het slechte weer waren zij vooral onder water. We hebben ze een aantal keer langs zien komen.

Daarna zijn we het stadje in gegaan en hebben we lekker gelunchd en gewinkeld. Het is geen groot stadje maar wel gezellig. Ik heb nog een leuke jas gescoord dus dat is altijd goed! Later gingen we met de auto naar een soort oude fabriek waar een hele kleding outlet was.

Na het shoppen zijn we weer gaan rijden. Dit keer naar de Atlantic Road, een bizar soort brug die over het water gaat en een beetje lijkt op een achtbaan. Door het slechte weer ( wat dus de hele dag door gegaan is helaas ) hebben we nog weinig foto's gemaakt maar we gaan morgen foto's maken dus dan zet ik ze morgen op de blog erbij! Het was wel weer een hele belevenis om eroverheen te rijden.

Achter deze weg zou de camping zijn die we hadden uitgezocht van te voren. Daar kwamen we aan. De receptie was al gesloten (21:00) en we konden een telefoonnummer bellen. We vonden het al gek want we zagen helemaal geen tenten staan. Wij dus dat nummer bellen, bleek het dat ze een aantal tentplekken hadden maar dat het weer zo slecht was dat ze niet wilden dat we daar zouden gaan staan (was op een soort dun stuk steiger met aan beide kanten water). Wij balen want het uitzicht was super! Maar goed.... We zijn verder gereden en gelukkig heb je hier om het kwartier wel een camping zitten dus kwamen we uit op een camping midden in een natuurgebied in Averoy. Het weer klaarde wat op dus de lucht was weer prachtig.

Morgen rijden we richting Trondheim!

• 10 Augustus 2016 - 14:00

Melissa:

Supervet al jullie verhalen en foto's! Ik had heel wat bij te lezen van afgelopen dagen maar onwijs gaaf allemaal!!
    Geniet van jullie laatste dagen xxxx