Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

Trondheim

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

12 Augustus 2016 | Noorwegen, Trondheim

Goedemorgen!

Gisteren zijn we lekker de stad in geweest! In de ochtend hebben we gewinkeld. Trondheim is kleiner dan Bergen maar de winkelstraten leken veel uitgebreider te zijn. Het is typisch Noors om in elke winkel die je binnengaat aangesproken te worden (in het Noors natuurlijk...) of ze je kunnen helpen. Het leek bijna aso als het een keer niet gevraagd werd. Jor is ook eindelijk geslaagd voor gave schoenen en een trui en shirt. 's Middags zijn we cultuur gaan snuiven. We zijn naar het oude gedeelte van de stad gegaan waar allemaal leuke huisjes en straatjes te zien waren. Ook was hier een bijzondere brug, de old town bridge. Erna zijn we naar de Nidaros Dom gegaan. Een super mooie kerk! Jor en ik verbaasden ons erover hoe mooi ze vroeger zulke gebouwen konden maken zonder technologie. Daarna zijn we naar het grote marktplein geweest en hebben we nog wat gegeten.

's Avonds gingen we terug naar de camping om naar ons heerlijke hutje te gaan! Het voelt als een 5sterren hotel na 20nachten in een tent waarbij het de laatste dagen aardig koud was. Vooral dat er een verwarming was, was dus heel fijn! En we lagen natuurlijk ook lekker in een echt bed, genieten dus. We hebben in ons keukentje rijst met kip gemaakt en de hele avond lekker spelletjes gespeeld (het echte camping leven!). We hebben heerlijk geslapen! Vandaag vertrekken we hier weer richting Oslo, waarvandaan we zondag naar huis zullen vliegen. Vandaag gaan we nog ergens tussen Trondheim en Oslo slapen en morgen gaan we vlakbij de luchthaven slapen. Nog even genieten van dit heerlijke land en dan weer fijn naar familie, vrienden en onze kleine Iggy terug!

• 12 Augustus 2016 - 12:03

Karel Sla:

Zeker wel lekker geslapen he haha op naar Oslo en nog even genieten onderweg. Laters xx