First evening - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu First evening - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

First evening

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

23 Juli 2016 | Noorwegen, Oslo

De vlucht was voor ons gevoel zo voorbij. Boven in de lucht hadden we zelfs wifi, dus konden we gewoon whatsappen en facebooken. Helaas geen pokemons te vinden in de lucht...
Om 17:30 kwamen we aan in Oslo. Binnen een kwartier hadden we onze bagage al! Daarna zijn we met de bus naar ons hotel gegaan, wat in een zakenwijk bleek te liggen. We zitten op de 6e verdieping dus hebben een leuk uitzicht. Daarna zijn we met de metro naar de stad gegaan. We hebben eerst een 'taco tasting' gedaan waarbij we drie verschillende taco's kregen (kip, varkensvlees en garnalen). Daarna hebben we een stuk gelopen en kwamen langs de Universiteit van Oslo, het Royal Palace, een oude burcht en langs de haven. Wat opviel waren alle mooie beelden, die je ongeveer elke 10meter tegen komt. Ook zijn er nog aardig wat bedelaars hier. Vaak proberen ze wel wat voor hun geld te doen, zoals schoenen poetsen en basketbaltrucjes.

Waar ik veel vragen over krijg is het geld. Inderdaad is het meeste hier veel duurder dan in Nederland. Een single ticket van de metro kost 3,50 en een flesje cola 3,00. We hebben nog niet zoveel gekocht maar zijn wel even de supermarkt ingegaan om te kijken, alles is wel duurder dan in Nederland maar als je goed kijkt is het wel te doen gelukkig. Verder is water overal gratis ( ook in restaurants ) en zijn uitjes niet duurder dan in NL dus dat valt wel mee. We bietsen zo bij het ontbijt gewoon een extra appel mee :)

Vanochtend werd het hier al om 04:15 licht! Dat was wel even wennen maar gelukkig hebben we heerlijk geslapen. Zo op naar het ontbijt in het hotel en dan weer lekker de stad in.

Later weer meer!

Groetjes uit Oslo

• 23 Juli 2016 - 09:50

Karel Sla:

Lekker ontbijtbuffet gehad haha

• 23 Juli 2016 - 09:53

Annick Peters:

Echt heerlijk!! Was heel veel dus een goed begin van de dag, haha we gaan nu de stad in!

• 23 Juli 2016 - 09:55

Karel Sla:

Je ziet er wel stoer uit jor met je camera en rugzak haha