3300 kilometer verder.... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu 3300 kilometer verder.... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

3300 kilometer verder....

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

13 Augustus 2016 | Noorwegen, Oslo

De laatste 24uur van onze vakantie zijn aangebroken. Helaas is dit ons laatste nachtje! We verblijven nu weer in Oslo in een hotel naast het airport, waar we morgenochtend onze auto kunnen terugbrengen. Gisteren hebben we geslapen in Brummendal, een klein dorpje op 100km afstand van Oslo. Opnieuw lekker in een warm hutje. Wat trouwens niet had gehoeven want jawel, het is weer 20graden!

Vanochtend zijn we vertrokken naar Oslo. We kwamen rond 12:30 aan en zijn direct de stad ingedoken. We schrokken ons wezenloos van het parkeertarief in de stad, 10euro per uur! Maar kort gebleven dus... We hebben geluncht aan de haven en liepen toen tegen een gigantische rij op, waarbij we zagen dat iedereen Pokemon Go aan het spelen was. Van jong tot oud, van netjes tot tokkie, het zag er niet uit! Zelfs mensen die kleding aan hadden van Pokemons... Het bleek dat er een soort evenement was georganiseerd door een telefoonbedrijf. Je liet dan zien welke pokemons je verzameld had en kreeg op basis daarvan een cadeautje oid. Ik keek mijn ogen uit. Ik vind het zo bizar hoe een groep mensen in de ban kan zijn van een spel. Zelf speel ik het ook wel eens maar sommige mensen die kijken niet eens meer voor zich, of communiceren niet eens meer met degenen naast zich, bizar!

Aan het eind van de middag zijn we naar het Ullevaal stadion gegaan om een voetbalwedstrijd bij te wonen. Het bleek een echte Noorse topper. De hoofdstad Oslo tegen de tweede grootste stad Bergen. Valerenga tegen Brann. We zaten natuurlijk op het thuisvak van Valerenga. Precies voor de harde kern! Die overigens weinig voorstelt vergeleken Feyenoord. Wel waren ze heel fanatiek en de hele wedstrijd aan het zingen. Het gehele voetbal leek heel anders dan in Nederland. Het stadion was lang niet vol. De uit en thuis supporters konden buiten gewoon door elkaar lopen (en dan gebeurt er dus ook niks geks), wij waren er 1uur van te voren maar toen was het nog heel rustig en je hebt weinig beveiliging. De wedstrijd op zich was erg leuk! Valerenga won uiteindelijk met 3-2. Het was heel bijzonder hoe blij de supporters waren met de overwinning. Ze gingen echt helemaal los! Het leek wel of ze een finale hadden gewonnen. En dat terwijl ze 10e staan en nergens meer voor spelen. Sfeer was er dus zeker wel! Heel leuk om een keer een voetbalwedstrijd in een ander land te zien.

Nu liggen we in een hotel naast het airport. Morgenochtend gaan we nog even de stad in en om 19:00 vliegen we weer naar Nederland. Het was een geweldige vakantie waarin we zoveel gezien en gedaan hebben dat ik het niet snel zal vergeten. 3300 kilometer verder, geweldig mooie natuur gezien, grenzen verlegd, angsten overwonnen, gelachen, geïmproviseerd en bovenal op en top genoten samen met mijn allerliefste Jordy.

Mijn allerlaatste blog zien jullie morgen of overmorgen nog voorbij komen maar bij deze wil ik iedereen die mijn verhalen gelezen heeft bedanken voor jullie interesse. Ik vond het echt leuk om reacties te krijgen en ik verbaasde me over veel mensen waarvan ik reacties niet snel verwacht had. Heel leuk!

Laatste knuffels uit Oslo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Annick

Hier hou ik alle verhalen over Noorwegen bij!

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 16781

Voorgaande reizen:

22 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Noorwegen 2016

Landen bezocht: