Changing of plans - Reisverslag uit Lysebotn, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu Changing of plans - Reisverslag uit Lysebotn, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

Changing of plans

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

29 Juli 2016 | Noorwegen, Lysebotn

Vanochtend werden we wakker bij Preikestolen en dachten we eraan om naar een stadje te rijden en gewoon wat te winkelen en vooral ergens binnen te zijn omdat het slecht weer was. Na 10minuten rijden gingen we alweer terug naar de camping... We hadden bedacht om een extra stop te gaan maken, naar de Kjeragbolten! We lazen en zagen er zoveel van voorbijkomen dat het zonde was om niet te gaan (het zou namelijk maar 2uur rijden zijn). Als een speer gingen we terug en checkten we we om 10:55 uit (uitchecktijd 11:00...). Daarna reden we volgens de tomtom naar een veerpont die ons naar Lysebotn zou brengen. Deze veerpont ging echter maar 2x per dag en zou 50euro kosten. Hier kwamen we na een uur wachten pas achter. We besloten om een andere veerpont te nemen en wat langer te rijden. Onderweg heeft Jor water uit een fjord geproefd en kwamen we op een heel hoog punt in de bergen uit, waar het een trend was om allemaal stenen op te stapelen. Na opnieuw een indrukwekkende autorit kwamen we aan bij een camping vlakbij de Kjeragbolten. Deze hike die we morgen gaan maken is 10km en zal ongeveer 10uur gaan duren!! Ik kijk er naar uit maar ben ook wel benieuwd of we het allemaal gaan redden (het is toch weer een heftigere klim qua kms en duur dan de Preikestolen) maar we gaan ervoor!!

Morgen horen jullie hoe het was!

Ciaooooo!