Geirangerfjord & Alesund - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu Geirangerfjord & Alesund - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

Geirangerfjord & Alesund

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

08 Augustus 2016 | Noorwegen, Ålesund

Geiranger
Gisteren hadden we een heerlijke dag in Geiranger! Na feyenoord zijn we met de auto naar het hoogste uitkijk punt in de omgeving gereden: Dalsnibba. Dit ligt 1500 meter boven de zeespiegel. De weg ernaartoe was al een belevenis maar toen we boven waren kregen we de autodeur amper open door de harde wind! Omdat we zo hoog zaten waren de weersomstandigheden heel anders dan beneden. Maar wow, we hadden weer een fantastisch uitzicht op de fjord! Echt prachtig. Boven op de berg lag een hoop sneeuw, wat ook weer laat zien hoe koud het daar is.

Eenmaal beneden terug hebben we samen door het dorpje gelopen. Een heel gezellig plekje met allemaal kleine winkeltjes en cafeetjes! Ook hadden ze een chocolade fabriekje waar je allerlei verschillende chocolade kon kopen (de gekste dingen zoals mintchocola en olijfchocola). Langs de haven hebben we gezellig gelopen en genoten van het mooie uitzicht.

Later hebben we samen een pasta salade gemaakt op de camping en zijn we in het plaatsje in een gezellig cafeetje ijs op en gezellig wat gedronken. Daarna hebben we een avondwandeling gemaakt langs de waterval die bij de fjord uitkomt. Ondanks dat we al 536 watervallen gezien hebben was dit toch weer erg mooi!

En weer door...
Vanochtend werden wij wakker en besloten we om door te rijden naar Alesund. Op de weg naar Alesund reden we langs een Adventure park en hebben we drie uur lang in de bomen geklauterd! Hartstikke leuk en heerlijk weer! Je wordt gezekerd en kan verschillende parcours volgen en soms ook met een zipline naar beneden. Lekker sportief bezig geweest dus.

Daarna zijn we naar Trollstigen gereden. Dit is een weg met allerlei haarspelbochten die bekend is geworden door een legende over trollen in Noorwegen. Vanaf een uitzichtpunt heb je hier een mooi uitzicht op. Een prachtige weg door een nationaal park, met opnieuw veel mooie natuur.

Daarna zijn we doorgegaan naar Alesund, waar we nu overnachten. We zijn in het stadje gaan eten. Het is een vrij klein centrum met een gezellige haven. Morgen gaan we hier overdag verder rondkijken en leuke dingen doen en 's avonds weer door naar de Atlantic Road! We zijn weer lekker aan het touren. Het rijden zag ik voor de vakantie wat minder zitten maar het valt echt enorm mee. Als ik moe ben doen we rustig aan maar het is zo relaxed rijden en de Noren rijden allemaal heel netjes dat het helemaal niet erg is. Zo kunnen we alleen maar nog meer zien!

Tot morgen weer! Xxx

• 09 Augustus 2016 - 08:33

Karel Sla:

Nou nou wat een belevenis weer daar in dat prachtige Noorwegen echt super om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben echt leuk .nu verder genieten de laatste week xx

• 09 Augustus 2016 - 09:00

Annick Peters:

Ja nog 5 daagjes genieten! Gaan we op & top gebruik van maken natuurlijk! Tot snel xxx

• 09 Augustus 2016 - 09:41

Corrie:

Wat een belevenissen, en heerlijk dat het autorijden zo relax gaat.
    Nu zien jullie daar door wel heel veel, hoe ontspannender des te meer kan je genieten.
    Aan de foto's te zien is het er prachtig en wat hebben jullie al veel met het karretje gereden en dat lukt je uitstekend.
    Het is leuk om zo met jullie samen op te reizen, net of je er een beetje bij bent !
    En in de tent gaat het ook uitstekend merk ik, lekker geriefelijk zo voor jullie samen.
    Petje af zoals jullie het doen.
    Tot snel xxxx