Stop3: Preikestolen - Reisverslag uit Jørpeland, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu Stop3: Preikestolen - Reisverslag uit Jørpeland, Noorwegen van Annick Peters - WaarBenJij.nu

Stop3: Preikestolen

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

27 Juli 2016 | Noorwegen, Jørpeland

Hoi mensennn!

Vanochtend vertrokken we in de regen van onze camping bij de Byglandsfjord richting Preikestolen. De tomtom gaf aan dat het 3,5 uur rijden was, dat werd zo'n 5,5 uur omdat we op een gegeven moment een hele berg op gingen. Hier was de weg zo smal dat je bij elke tegenligger heel erg moest oppassen en afremmen. Maar het was zo prachtig, net een film. Het zat ook vol met schapen, geiten en koeien. De omgeving heette Sirdal en wordt in de winter gebruikt als wintersportgebied. Buiten was het maar 9graden en op de puntjes van de bergen lag nog sneeuw! Ook waren er heel veel mooie watervallen te zien langs de weg. Daarna zijn we met de veerpont overgestoken en waren we snel bij de camping. Een mooie moderne en vrij grote camping waar de mensen bij de receptie ook zelfs Nederlands konden spreken. Ook kleine knusse tentje staat weer! Hier blijven we drie nachten. Nu gaan we een restaurantje opzoeken en lekker even avondeten.

Morgen meer!